Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. KARS VALİLİĞİ
T.C. KARS VALİLİĞİ
T.C. KARS VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Mevzuat Tarih İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
  • KARS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Etik Komisyonu Kamu Yatırımları Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet IRAP (Kars İl Risk Azaltma Planı)
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular İhale İlanları Valilik Kararları
  • İLETİŞİM
°C
6
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Ziya POLAT
      • Vali Yardımcıları
        • Hayrettin Buğra GÜZEL
        • Aydın Göçer
        • Şeyma AKTAŞ SEMİZ
        • Ahmet GÖKCECİK
      • Kaymakamlar
        • Muhammed Burak Akköz
        • Mubin DEMİRKIRAN
        • Okan Daştan
        • İsmail Demirtaş
        • Enis Aslantatar
        • Hasan Musab OKATAN
        • Halis HACIİSMAİLOĞLU
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Mevzuat
      • Genelgeler
      • İmza Yetkileri Yönergesi
      • İl GAMER Yönergesi
      • Genel Emirler
    • Tarih
      • Tarihçe
      • Geçmiş Dönem Valileri
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Vali Yardımcıları Görev Dağılımı
  • KARS
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Etik Komisyonu
    • Kamu Yatırımları
    • Kolluk Gözetim İhbar ve Şikayet
    • IRAP (Kars İl Risk Azaltma Planı)
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
    • Valilik Kararları
  • İLETİŞİM
 

VALİMİZ SAYIN TÜRKER ÖKSÜZ’ÜN BAŞKANLIĞINDA “KARS’IN TARIM POTANSİYELİ, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ TOPLANTISI” YAPILDI

12.02.2019
 
 
Valimiz Sayın Türker Öksüz’ün Başkanlığında Kars’ın Tarım Potansiyeli, Sorunları ve Çözüm Önerilerinin görüşüldüğü toplantı Valilik Gazı Toplantı Salonunda Yapıldı.  
 
Valimiz Sayın Türker Öksüz’ün Başkanlığında yapılan toplantıya; Kafkas Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Hüsnü Kapu, Vali Yardımcısı Serdar Demirhan, İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Zafer Yiğit, Serhat Kalkınma Ajansı (SERKA)  Genel Sekreteri Oktay Güven, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) İl Koordinatörü Berkay Çelik, İl Tarım ve orman Müdürü Dr.Hüseyin Düzgün, tarım ve hayvancılık sektörü oda ve borsa başkanları ile sektör temsilcileri katıldı.    
 
Valimiz Sayın Türker Öksüz, toplantıda yaptığı açılış konuşmasında ilimizin birçok sektörde ivme kazanan bir gelişme trendine girdiğini ve bunun memnuniyet verici bir gelişme olduğunu belirterek, bunda ilgili kurumların çalışmaların büyük bir katkısı olduğunu, bunun turizme de büyük katkısı olduğunu, turizmde büyük bir ivme kazanıldığını söyledi. Bu konuda eksiklerimizi hızla tamamlama ve marka kent olma yolunda hızla ilerlendiğini belirten Sayın Valimiz: “Bu süreç içerisinde en önemli unsurlardan birisi de hiç şüphesiz tarım ve hayvancılıktır. Bir yandan enerjimizi turizme verirken, bir yandan da tarım ve hayvancılığa enerjimizi vermemiz ve bu alanda çalışmamız lazım. Çünkü; önemli bir potansiyele sahibiz. Bu toplantımızda sahip olduğumuz bu tarım ve hayvancılık potansiyelini nasıl artırabiliriz, neler yapabiliriz, çözüm önerileri neler olabilir gibi konuları değerlendirip, sonucunda da bir eylem planı oluşturacağız. Bu toplantının ilimiz için hayırlı olmasını temenni ediyorum.” Şeklinde konuştu.  
 
İlimizin sahip olduğu potansiyelle ilgili de değerlendirmelerde bulunan Sayın Valimiz, Kars’ta tarım ve hayvancılığın meraya dayalı olarak yapıldığını, Kars’ın toplam 404 bin 757  hektar çayır ve mera varlığına, 375 bin 225 hektar da tarımsal arazi varlığına sahip olduğunu, Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlı 27 bin 979 çiftçi bulunduğunu ve bunun önemli bir oran olduğunu söyledi.
               
Kars’ta mevcut tarımsal arazilerin 142 bin 856 hektarı sulanabilir alan niteliğinde olduğunu belirten Sayın Valimiz: “Bu alanın ancak  27 bin 579 hektarı fiili olarak sulanmakta iken faaliyete geçecek olan Kars Barajının sulama sahasının açılması ile bu alan iki katına çıkacaktır. İlimizde bir adet gölet ve iki adet sulama amaçlı baraj bulunmaktadır. Mevcut Tarım arazimizin Arpaçay, Selim ve Susuz İlçelerini kapsayan 19 bin 637 hektar  ve Kars Çayı Havzasında 47 bin 578 hektar olmak üzere toplam 67 bin 215 hektar alanda DSİ 24. Bölge Müdürlüğünce toplulaştırma çalışmaları yapılmaktadır. Hükümetimiz son yıllarda başta mazot ve gübre olmak üzere, yem bitkisi ekimi, organik ekim desteği, prim desteklemesi olmak üzere çok çeşitli kalemlerde çiftçilere sağlanan destekler artarak devam etmektedir. Milli Tarım Projesi kapsamında havza bazlı destekleme modeline geçilmiştir. Artık herkes ilçesinde en verimli en karlı ürünü ekeceğini bilerek ekecek ve daha karlı bir üretim gerçekleştirecektir.” Şeklinde konuştu. 
 
Kars’ın Türkiye’de yem bitkisi desteklemesi açısından en üst sırada yer aldığını, fiğ bitkisinde Türkiye sıralamasında 2’nci, korunga bitkisinde 7’nci sırada yer aldığını belirten Sayın Valimiz: “Bunun yanı sıra ilimizde buğday, arpa, yulaf, slajlık mısır, patates ile endüstri bitkilerinden şekerpancarı yetiştiriciliği de yapılmaktadır. Meyve ve sebze yetiştiriciliğinde ise Kağızman ve Digor gibi güney ilçelerimizde elma, kayısı ve ceviz yetiştiriciliği yapılmakta olup, bunlardan ceviz ve kayısı ticari çapta üretimi yapılan meyvelerimizdir. Hayvan varlığımıza baktığımızda; ilimiz 467 bin adet büyükbaş hayvana, 481 bin adet küçükbaş hayvana, 600 bin adet de kanatlı hayvan varlığına sahip olup, Kars için ekonomik önem arz eden kaz varlığımız ise bu rakamın 265 binini temsil etmektedir. Bu da önemli bir değerdir. İlimizin başlıca stratejik ürünleri süt, bal, et ve kaşar peyniridir. İlimizde mevcut büyükbaş ve küçükbaş hayvanlarımızdan yılda 36 bin 500 ton et üretimi, 580 bin ton süt üretimi yapılmaktadır. Bunlar önemli rakamlardır. Yıllık kaşar peyniri üretim miktarımız 12 bin tonun üzerindedir. Süt üretim miktarımız olan 580 bin ton miktarı ile Türkiye sıralamasında 5’nci sırada yer almaktadır. Bunun yanı sıra İlimizde arıcılık önemli bir yer tutmakta olup, 80 bin kovan varlığı ile bin 277 ton üretim gerçekleşmektedir. Sahip olduğumuz bu üretim miktarlarını yeterli göremeyiz. Bu üretimimizi en üst seviyeye çıkarmamız gerekmektedir. Köylümüzün daha çok kazanması ve doğduğu yerde doyması için köyünde kalması için genç çiftçi projesi kapsamında destek sağlanarak koyun, sığır, arı ve kaz hibe olarak verilmesi sağlanmıştır. Türkiye’nin en çok hayvan satan, pazarlayan bir ili olan Kars, aynı zamanda da düve üretim merkezi haline gelecektir. 15-20 yıl önce şehirlerarası kara yolunu yapamazken ilimizde bırakın kara yolunu, köy yollarını yayla yolları yapılır hale gelmiştir. Geçtiğimiz iki yıl içerisinde yaklaşık 5 Milyon TL Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı kaynağı kullanılarak yayla yollarımız, hayvan içme sularımız yapılmıştır. Çoğu köyümüze kurun, sıvat verilerek hayvan içme suyuna kaynak sağlanmıştır. İlimizde gıda ile uğraşan toplam bin 918 adet işletme bulunmaktadır. İlimizde 1 adet Sulama Kooperatifi, 55 adet Tarımsal Kalkınma Kooperatifi, 1 adet Su Ürünleri Kooperatifi bulunmaktadır. Bunun yanı sıra  Süt üreticileri birliği, Organik Tahıl Üreticileri Birliği, Kağızman Bal üreticileri Birliği, Sarıkamış Süt Üreticileri Birliği ve Selim Tarla Bitkileri Üreticileri birlikleri bulunmaktadır. Ayrıca İlimizde 4631 Sayılı Kanuna göre Kurulmuş olan  Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği, Damızlık Koyun-Keçi Yetiştiricileri Birliği ve Arı Yetiştiricileri Birliği mevcuttur.” Şeklinde konuştu.
Tarım ve hayvancılıkta sivil toplum kuruluşlarımızın da önemli işlevler üstlendiğini belirten Sayın Valimiz: “Sahip olduğumuz potansiyeli en seviyeye çıkarmamız ve markalaşmamız gerekiyor. Bunun içinde el birliğiyle çalışmamız gerekiyor. Sahip olduğumuz ürünlerimiz en iyi kalitededir. Coğrafi işaretlerimiz de var. Ancak bunu en iyi şekilde değerlendirerek yaygın olarak kullanamıyoruz. O halde çok çalışmamız, potansiyelimiz en üst seviyeye çıkarmamız getiriyor. Bunun için de rutinin dışına çıkmamız ve yeni yöntemler deneyerek, potansiyelimizi en üst seviyeye çıkaracağız. Hedefimiz en üst seviyedir.” Şeklinde konuştu.    
 
Valimiz Sayın Türker Öksüz’ün konuşmasının ardından Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri tarafından sunum yapıldı. Programda daha sonra katılımcıların dile getirdiği sorunlar ve çözüm önerileri istişare edildi.[12.02.2019] 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Cumhuriyet Mahallesi Borsa Sokak Dış Kapı : 1 A Kat: 3
Tel: 0(474) 223 10 02 Fax: 0(474) 223 31 29 e-Posta: kars@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız